marți, 6 mai 2008

Restul e tacere

M-am gandit ca daca tot suntem la aceasta tema(cinematografia) pot sa va povestesc si eu putin despre ultimul film pe care l-am vazut si care m-a impresionat; m-a impresionat atat prin poveste cat si prin modul in care a fost filmat, jocul actorilor. Sincer, il recomand tuturor, e un film care merita vazut, va dau insa un sigur sfat: luati-va tot timpul din lume pentru a-l urmari pentru ca dureaza 140 minute (poate acesta e singurul lucru care mi-a displacut).


Regia: Nae Caranfil

Scenariul: Nae Caranfil

Distributie: Marius Florea Vizante, Ovidiu Niculescu, Mirela Zeta







Tanarul Grig este fiul unei vedete a Teatrului National, acum aproape 100 de ani. Prea scund pentru scena, prea timid cu femeile, excesiv in stilul de viata, fiul e pe cale sa comita greseala capitala, pacatul de neiertat in ochii tatalui: sa regizeze un film de cinema! Il viseaza ca pe cel mai grandios si mai lung film realizat vreodata. Va fi reconstituirea fidela a razboiului cu turcii, prin care Romania isi cucerise independenta cu 35 de ani in urma.




Leon, un mosier local atins de deliruri mesianice si auto-proclamat Patron al Artelor, devine finantatorul intregii afaceri. Tot el devine, pe rand, protectorul lui Grig, dascalul sau, parinte substituit, partener necinstit si dusman pe viata.
Dar va putea GAUMONDE, compania franceza ce controleaza piata cinematografica peste tot in Europa, sa accepte competitia cu o productie independenta de asemenea amploare? Si daca da, va obtine Grig, prin aceasta victorie, respectul tatalui sau?
O poveste (in mare parte) adevarata.

Lucruri ar mai fi de spus despre acest film dar astept sa il vedeti si voi ca sa-l putem comenta. Sper ca, macar putin, sa va fi facut si pe voi curiosi. Din pacate, filmul nu se mai gaseste in cinematografe asa ca bafta in cautarea si gasirea lui.
Pana atunci...Restul e tacere ;)

4 comentarii:

Ph0.3niX spunea...

Am sa ma uit la filmul asta(traiasca ODC-ul si pirateria) si am sa-ti scriu un alt comment dupa ce-l vad. Povestea in sine pare interesanta-vreau sa vad cum se termina: reuseste sa faca filmul impotriva obstacolelor prezente sau nu(e film, deci probabil ca reuseste)? Dar mai ales vreau sa vad jocul actoricesc si montajul si....cam tot ce tine de partea tehnica la care noi actual nu prea excelam.

Adriana spunea...

Si eu vreau sa vad filmul...abia astept.Sunt curioasa cum mai merge cinematografia romaneasca pt k dupa 432 nu prea m-a mai impresionat nimic.

Anonim spunea...

Acest film probabil ca este unul bun nu zic ca nu ar fi, dar eu am renuntat a ma uita la filme romanesti datorita genului acestora, toate fiind comedie-drama, acest film incadrandu-se si el in aceasta categorie alaturi de 4 luni ..., Moartea D-lui Lazarescu, Marilena de la P7 si multe altele). Din filmele romanesti apreciez prima parte(jumatate), (ex. Terminus Paradis sau Marfa si Banii) restul mi se pare o pierdere de timp, iar placerea de a urmari filmul din continuare scade treptat, iar in final filmul te dezamageste... Imi pare rau sa spun asta dar sper ca pe viitor filmele romanesti vor renunta la aceasta eticheta de "Comedie-Drama".

Hermina spunea...

Ah X( m-ai facut curioasa si ma asteptam ca la finalul articolului tau sa vad si un link:d pentru a putea viziona macar o secventa din film,dar vad ca ai starnit curiozitatea tuturor fetelor de pe aici,asa ca poate ne strangem la o sueta si vedem si filmul impreuna:d,ciar vreau sa-l vad,suna foarte captivant si palpitant articolul tau,am senzatia ca ne manipulezi pentru a ne trezi interesul pentru ca astfel sa vizionam filmul:)),oricum sunt sigura ca il vom vedea cu toate si iti vom trimite opiniile noastre pe blogg.