sâmbătă, 10 mai 2008

Oldboy


De ceva timp am tot auzit despre filmul asta si m-am decis sa vad de ce se tot vorbeste despre el.Nu ma asteptam sa fie mare lucru si nici acum nu-mi vine sa cred cum de am putut sa fiu atat de ignorant.Filmul incepe relativ incet,Oh Dae-Su,un om de afaceri coreean ce se plimba beat pe strazile Seoulului in Craciunul anului 1986 este arestat pentru tulburarea linistii publice,iar dupa o cearta amuzanta cu un cuplu in sectia de politie este luat de catre fratele sau si apoi rapit.In urmatorii 15 ani el va trai intr-o garsoniera murdara,sedat,inscenat cu crima sotiei si supravegheat in permanenta,perioada in care isi va antrena trupul si mintea pentru a afla cine si de ce l-a rapit.Dupa ce a reusit sa fuga si sa ajunga pe acoperisul cladirii in care a fost inchis,reuseste sa ajute un om sa se sinucida(da,am scris bine),dupa ce i-a povestit tragedia vietii sale si deviza filmului:"Chiar daca sunt o bestie,nu am si eu dreptul de a trai?",dar refuza sa o asculte pe a lui.Restul povestii n-are rost sa fie dezvaluita,intrucat ar strica totul.

Dupa introducerea asta mai lunga sper ca v-ati dat seama ca filmul acesta nu este unul obisnuit.Aparut in 2003 in Coreea de Sud,a reusit sa castige mai multe premii importante,printre care si Le Grand Prix la Cannes,al 2-lea premiu ca importanta al festivalului dupa Palme d'Or,o performanta remarcabila pentru un film care la prima vedere pare doar lung,violent,intortocheat dar apoi arata o poveste interesanta si originala,ce pune la incercare si sentimentele spectatorilor,cativa actori geniali.Pe scurt un tur de forta al cinematografiei,dar care nu este recomandat celor mai sensibili,din cauza unor scene mai extrem,sau ca sa citez din D-l profesor"de baiat mai mare".Totusi,daca vreti sa vedeti ceva inedit si interesant si credeti ca rezistati,v-il recomand cu cea mai mare caldura.Pentru mine cel putin a meritat si sper sa incercati macar sa-l vedeti.

Puncte forte:povestea,actorii,scena luptei
Puncte slabe:poate fi prea lung sau prea scurt.depinde daca o sa va placa sau nu

Nota mea:10/10
PS:Imi pare rau ca am postat abia acum,dar contul vechi nu mai merge si a trebuit sa ma chinui cu altul

5 comentarii:

Ph0.3niX spunea...

Prima oara cand am citit articolul m-am oprit asupra frazei: In urmatorii 15 ani el va trai intr-o garsoniera murdara,sedat pt ca mi-a adus aminte de "Femeia nisipurilor" de Kobo Abe unde protagonistul are o soarta usor asemanatoare(vroiam sa scriu ce se intampla dar mai bine nu; ti-o recomand s-o citesti pt ca sg o sa-ti placa). Insa de admirat este ca dupa 15 ani el are taria sa iasa de acolo!!!(in cartea lui Kobo Abe eroul se impaca cu soarta).
Oricum, sunt curioasa cine i-a inscenat totul lui Oh Dae Su(am scris bine?). Deci in vacanta sigur am sa ma uit la filmul asta:)

bam-bam spunea...

Sper sa apuc sa-l comentez in seara asta. Astept livrarea sa vina si sa-l vad dupa aceea.

bam-bam spunea...

"Even though I'm no more than a monster - don't I, too, have the right to live?"
Per total: socant. Am avut senzatia unei hipnotizari totale asupra lui circa jumatate de film. Foarte palpitant. Desi zici tu ca ar putea fi prea lung, eu zic ca este perfect ca durata. Pentru ceva mai amplu (nu comentez ca incep cu spoiler-ele in masa)... nu exista carte? Daca era mai scurt riscai sa nu mai inteleaga nici regizorul ce-a vrut sa faca. Este perfect de intortochiat pentru 2 ore. ^^

Mersi!

Totusi, unde sunt furnicile?! =)

Adriana spunea...

Deci vreau neaparat s ail vad dupa ce m-ai batut la cap atata.Oricum povestea pare foarte interesanta. Vreau sa imi rog colegii sa nu inceapa cu spoiler-e si voi reveni cu alt comentariu dupa ce il vad

micky spunea...

Ah...va tin eu minte la pomul de Craciun pentru ca mie nu mi-ati spus de el.
Nu are nici un rost sa spun acum ca ma voi uita la el, se deduce din ceea ce am zis mai devreme.
Apropo,Boby...te-ai dat pe coreeni?