joi, 8 mai 2008

Julian Beever - desene "3D" pe asfalt

Julian Beever este un artist britanic ce realizeaza desene cu creta pe asfalt din 1990. Cele mai spectaculoase lucrari ale sale sunt cele distorsionate in asa fel incat, privite dintr-un anumit unghi, sa dea impresia de 3D.



Am fost surprins cand am aflat ca aceasta imagine este realizata cu creta pe asfalt, avand impresia ca este o realizare 3D.













Astfel arata imaginea de mai sus privita dintr-un alt unghi. Iluzia dispare si este posibila intelegerea modului in care a fost realizat desenul.















Reflectiile din apa si cercurile lasate de barca in urma mi s-au parut foarte bine realizate. Si in aceasta imagine este creata iluzia de 3D.
















Aceasta imagine este una dintre preferatele mele. Iluzia creata mi se pare aproape perfecta, fiind amplificata si de pozitionarea lui Beever.














O imagine macabra (scheletul ce incearca sa urce pe peretele din spate a contribuit cel mai mult la crearea acestei impresii). M-a impresionant modul in care au fost realizate umbrele. Creatia, in ansamblu, mi se pare foarte reusita.











Trecatorii se feresc sa calce in locul unde este desenata groapa de nisip, avad impresia ca aceasta este reala.













Imaginea mea favorita. Expresia faciala a lui Beever este foarte amuzanta.

















La o privire mai atenta se observa liniile de pe asfalt, altfel fiind foarte greu de realizat ca nu este vorba de 3D.











Desenele realizate de Julian Beever se afla pe strazile din "toata lumea". Pe langa acestea el a realizat si picturi murale, replici ale maestrilor si colaje.

7 comentarii:

Anonim spunea...

E incredibil ce poate sa faca acest "Julian Beever". Ceea ce face el este cu siguranta o arta, te uiti la lucrarile sale si nu te plictisesti. Ar fi tare daca ar fi prezente si pe la noi astfel de lucrari, chiar mi-as dori sa am aceasta iluzie cand ma aflu in unghiul potrivit.
Numai cuvinte de lauda pentru acest Sidewalk Artist.

Hermina spunea...

Julian Beever...foarte renumit pentru ceea ce face.Recunosc faptul ca am intalnit numele lui in nenumarate locuri,insa merita mentionat si in bloggul nostru pentru ca cee ace realizeaza este intr-adevar ceva spectaculos.Felicitari pentru articol,scurt si concis(la obiect).

micky spunea...

Da,auzisem de tipu asta si marea majoritate a imaginilor pe care tu le-ai postat, le stiam deja.
Eu ma gandesc la munca enorma depusa de acest Julian Beever pentru a crea acele "imagini pe asfalt".
Si nu cred ca are nimeni in potriva daca spun ca aceste desene sunt cu adevarat arta...

cristi spunea...

E de-a dreptul fascinant ce poate creea acest J.Beever cu ajutorul unei bucati de creta si cu mult mult talent.De "operele" sale sunt convins ca foarte multa lumea a auzit,insa ceea ce nu stiati e ca Beever are contracte de parteneriat cu importanti regizori din lumea Hollywoodiana.Multe dintre efectele speciale din filmele zilelor noastre poarta semnatura Julian Beever.Super articol alex.

Adriana spunea...

Am auzit de Beever si intotdeauna am fost fascinata de ceea ce poate face omul asta.E incredibil!Cred ca depune o muca enorma si cred ca e nevoie de o pasiune foarte puternica pt a realiza opere de acest nivel,dar ma gandesc la satisfactia lui cand isi vede opera terminata si apreciata.

bam-bam spunea...

De ce toti credeti doar? Este atat de izbitor efortul depus, off...


Imi suna atat de bine ideea unui "ochi" care iti reda o imagine 2D 3D in mintea ta in asa fel incat sa o poti recrea pe un mediu fizic. ^^

Razvan.N spunea...

Uite eu de exemplu chiar nu stiam de acest Julian Beever... foarte tare articolul, si imi plac foarte mult pozele.. e fascinant..