duminică, 4 mai 2008

BD in actiune!!!

Stateam si ma gandeam la o tema pentru un articol. Vroiam ceva care sa includa cinematografia romana care este sub-apreciata [daca te duci pe strada si intrebi oamenii de actori majoritatea or sa-ti dea raspunsuri banale gen: Brad Pitt. De ce? Pentru ca suntem asaltati de o puzderie de filme si seriale americane(in cea mai mare parte), englezesti si latine(telenovele de toate zilele) al caror singur atribut este ca sunt comerciale, nu stralucitor de bune. La pomul laudat nu te duci cu sacul:D]. Deci dupa cum spuneam, ma gandeam care a fost filmul meu roman favorit. Bingo! Mi-am adus aminte. (sa nu uitam si de "Liceeni"-alt film care merita)


B. D. în acţiune
România, 1970, comedie(de parca nu stiati asta deja)

Distribuţia: Toma Caragiu
Sebastian Papaiani
Puiu Calinescu
Dem Rădulescu
Iurie Darie
Jean Constantin
Subiect: Primul film din seria BD, realizat în anul 1970(daca va uitati la scenele de mai jos o sa vedeti ca este exceptional ca realizare cinematografica: pelicula finita, contrast, lumina etc. pentru Romania si pt vremea aceea), a fost o mare lovitură la acea vreme. Ingredientele erau simple: cei mai buni actori de comedie, răsturnări de situaţie şi intrigă poliţistă specifică umorului burlesc din filmele cu Louis de Funes (Jandarmul şi jandarmeriţele, Jandarmul şi extratereştrii, Jandarmul se însoară etc.<=Doamne ce mult mi-au placut si filmele astea). "BD în acţiune", în regia lui Mircea Drăgan este o comedie savuroasă avînd în prim-plan faimoasa Brigadă Diverse, un departament poliţienesc atipic, care rezolvă infracţiunile prin mijloacele cele mai pline de umor cu putinţă.Toma Caragiu, Dem Rădulescu şi Puiu Călinescu dau adevărate recitaluri actoriceşti, făcînd cinefilii să le regrete încă o dată prematurele dispariţii.

["Nici nu va salut. Buna ziua!"]

[doamne ce figuri au cand zice raspunsul corect:))))]

Nu de putine ori mi-a fost dat sa vad ca exista persoane care nu au auzit niciodata de seria BD
(BD in actiune, BD la munte si la mare, etc.), ceea ce mi se pare mare pacat... Cum sa nu auzi de asa un film, cum sa nu stii ca au fost in distributie unii dintre cei mai mari actori pe care i-a avut Romania?... Jean Constantin, Dem Radulescu, Toma Caragiu, Sebastian Papaiani!!(pacat ca nu a fost si George Birlic-ar fi fost muult mai amuzant). Dupa parerea mea nu exista in momentul actual in Romania actori care sa-i egaleze(si nici interese si fonduri pentru un asemenea gen de filme), ceea ce este mare pacat, pentru ca Romania ar avea nevoie de asa filme, nu de "La bloc", "La servici"... si multe alte tampenii care sunt acum pe posturi(revenim la ceea ce ziceam mai sus de seriale comerciale). Intr-un reportaj realizat de Readers Digest s-a constatat ca in perioada comunista romanii aveau un pregnant simt al umorului, care insa a disparut acum. Pacat...

9 comentarii:

BOGDAN TEODORESCU spunea...

Sa traiti! Intr-adevar, multi au cam pierdut sensul identitatii si placerea nemijlocita a unor piese cinematografice mai ...usoare. De aceea cred ca au si reaparut pe micile ecrane avalanse de reluari ale filmelor vechi romanesti, cu plusurile si minusurile lor. Cel mai important merit, fara indoiala este sentimentul identitatii, deloc de ignorat. Bun! Sa ne acordam atentia si umorul acolo unde pot gasi si cea mai mica sansa.
Hristos a inviat!
B.T.

micky spunea...

Da...nu stiu ce sa spun referitor la "Bd in actiune" pentru ca nici nu am vazut toate filmele. Si nu e vorba ca nu apreciez, pur si simplu nu imi place. Si nu, nu-mi plac nici filmele americane sau,si mai rau, telenovelele.
De fapt, in general nu prea ma uit la filme asa ca nu am cum sa-mi dau cu parerea.
Dar, referitor la ultimul film vazut, "Restul e tacere", pot sa spun ca merita vazut,mie una mi-a placut. Enjoy!

Anonim spunea...

Shame on me, n-am vazut filmele despre care ai vorbit, sincer nici n-am auzit de ele, pentru ca nu prea ma pasioneaza filmele romanesti. Asta pentru ca putinele filme autohtone pe care le-am vazut nu m-au incurajat sa caut altele. Un astfel de exemplu este filmul 'Legaturi bolnavicioase', care este un fel de experiment disperat in opinia mea, pentru a mai da putina culoare in scena cinematografiei romanesti. Un film care se vrea original, dar care prea seamana cu 'The Dreamers'(unul din filmele mele preferate). Cam fara substanta dupa parerea mea si care incearca prea tare sa fie altfel. Iar Tudor Chirila ma face sa imi placa si mai putin.(ups, am zis-o).
Pai, scuze daca am deviat de la subiect, dar cum am spus si mai sus, nu prea am ce zice despre 'B.d. in actiune'. Daca vad unul din filme, promit sa scriu un comentariu:D

:):):)

Ph0.3niX spunea...

Tocmai d-asta am si scris despre un film vechi si nu despre unul nou... Oricum, la "Legaturi bolnavicioase" nici nu m-am mai uitat- trailerul mi-a fost de ajuns:)). Dar am auzit ca "4 luni 3 saptamani si 2 zile" e bun(shame on me ca nu l-am vazut inca).

bam-bam spunea...

Legat de 432, cine poate sa-mi spuna de ce Legaturi bolnavicioase a avut parte de un succes mai mare pe ecranele romananesti decat 432? [retoric]

Seria BD nu am apucat sa o vad, desi am avut destule ocazii. De ce nu le-am vazut? Pentru ca nu m-au atras nicio data nici ca film in totalitate, nici ca si comic. Pur si simplu nu sunt genul meu.

Alex F spunea...

Eu pot sa spun ca aceste filme sunt niste capodopere avand in vedere cand au fost facute;accentul este pus mai mult pe personaj decat pe decor si sincer cred ca interpretarea e impecabila si plina de umor.Seria de filme miau placut si imi vor placea de fiecare data cand le voi viziona,aceste filme nu cred ca vor muri chiar asa de curand.Un pic mai tehnic vorbind filmele folosesc tehnicile de realizare din perioada lor , care sa recunoastem nu erau extraordinare si din aceasta cauza cred eu ca acceptul este pus pe interpretare( neavand efecte vizuale si alte lucruri posibile in noul univers din viata noastra)

Adriana spunea...

Eu am vazut toata seria BD si am ras cu lacrimi.Adevarate capodopere ale perioadei si ale cinematografiei romanesti.Alt film romanesc pe care l-am vazut si care mi-a placut foarte mult este "Titanic Vals" regizat in 1964 de catre Paul Calinescu dupa comedia cu acelasi nume a lui Tudor Musatescu.Cativa actori care au jucat in film si de care am mai auzit majoritatea dintre noi sunt Grigore Vasiliu Birlic si Ion Dichiseanu.Cat despre seria BD...umorul e la ordinea zilei.La fel ca Diana impartasesc repulsia fata de "filmele" romanesti comerciale cum ar fi "La bloc" sau mai stiu eu care altele.In schimb mi-au placut cateva filme romanesti mai noi sa spun asa printre care 432,Examen(un om din perioada comunista este judecat pe nedrept de o crima...pe mine m-a marcat filmul) si "A fost sau n-a fost"...geniale filmele...cat despre "Legaturi bolnavicioase" despre care vorbiti atata...shame on me(ca sa o citez pe lex) nu l-am vazut...dar nu e timpul pierdut

Anonim spunea...

In sfarsit un film romanesc care merita vazut. Cei care nu suporta filmele romanesti sau nu au incercat sa se uite la astfel de filme din cauza subiectului lor (uneori neinteresant pentru unii) sau genului lor (predominant Comedie-Drama) ar putea sa se uite la acest film, dupa parerea mea unul dintre putinele cele mai bune filme romanesti de comedie.

Unknown spunea...

Nici nu stiu de cate ori am vazut filmele astea . Pur si simplu mi-am innebunit nevasta . In luna asta macar la doua seri bagam cate un film din seria BD . Actorii sunt pur si simplu bestiali .