marți, 11 martie 2008

Despre animeuri

Stiind ca in clasa noastra sunt cativa amatori de animeuri , m-am hotarat sa incep o discutie pe aceasta tema . Ce sunt animeurile ? o intrebare des intalnita .. pentru a raspunde la aceasta intrebare trebuie adus in discutie si termenul de manga. Manga este un nume dat pentru revistele de benzi desenate japoneze,iar animeurile sunt ecranizarile intamplarilor din manga,putin adaptate si modificate... eu unu spun ca animeurile exceleaza fata de desenele animate prin story line-ul foarte bine realizat , prin efectele speciale , prin grafica de exceptie si prin intamplarile captivante care "te tin cu sufletul la gura". Animeurile sunt de mai multe feluri actiune,comedie,fantezie,realitate etc. cele mai cunoscute animeuri sunt cele de actiune(naruto,dragon ball z,bleach,samurai x etc,). Aceasta este parerea mea despre ele , nu sunt un vechi fan al animeurilor si nu incerc sa va conving ca desenele copilariei noastre sunt mai prejos de animeuri ; cine poate uita desene precum Tom si Jerry sau Popey care au facut deliciul copilariei noastre, dar dupa vizionarea unui serial anime(Naruto) am ramas placut surprins de acesta si am hotarat sa mai vad si altele . Acum astept parerea voastra despre animeuri mai ales daca a-ti vizionat vreunul . Pentru cei care nu au vazut nici un anime voi pune cateva linkuri care va vor duce la filmulete extrase din animeuri pentru a va ajuta sa va formati o parere despre ele si sa postati comentarii cat mai bune ;)). Acestea fiind spuse va astept cu cat mai multe comentarii.


http://www.youtube.com/watch?v=BVSfGFh7hDs&feature=related Bleach

http://www.youtube.com/watch?v=CENntu7tPu8&feature=related Naruto

13 comentarii:

Ada spunea...

Si eu m-am uitat la Bleach (acum ceva mai mult timp, caci viteza de downloadare nu prea mai imi permite) si pot sa spun ca putine animeuri s-au ridicat la nivelul acestui serial de real succes. In primul rand, trebuie sa specific faptul ca eu sunt adepta animeurilor clasice, deci a acelor desene, care renunta (spre marea mea bucurie) la imintarea thrillerelor si filmelor de actiune cu pistoale, tancuri si picioare-n gura de pe posturile de televiziune comerciale. Eu ma multumesc cu manga cel clasic, in care tema principala e prietena. Bleach este foarte bine desenat, iar story line-ul este foarte bun dupa parerea mea (clasicul nu se demodeaza niciodata): aventurile lui Ichigo Kurosaki, un elev de liceu care poate vedea fantomele si Rukia Kuchiki, un "shinigami" (in traducere mot-a-mot "dumnezeul mortii", de fapt, un fel de luptator capabil sa infrunte spiritele). Prima parte a povestii se concentreaza mai mult asupra personajelor, apoi incepe sa dezvalui tot mai multe despre lumea spiritelor. Genericul se schimba la fiecare 20-30 de episoade, ceea ce mi se pare o idee chiar buna, facand coloana sonora mult mai bogata si adaptand mai bine clipul de inceput la situatia personajelor in intervalul respectiv de episoade. Ar mai trebui spus ca aceasta coloana sonora cuprinde o gama foarte variata de stiluri, cantata de Shiro Sagisu. Merita sa vedeti Bleach ca sigur va veti indragosti de unul din personaje ;)

Adriana spunea...

La fel ca Ada eu sunt o mare fana anime deoarece consider ca sunt geniale(cele japoneze sunt de departe cele mai bune).Intotdeauna am considerat ca in spatele animeurilor exista foarte multa munca....de exemplu ganditi-va cata munca exista in spatele unei scene de actiune de doar 60 de secunde sau ceva de genul.Acum iar o sa o citez pe Ada deoarece si eu cred ca povestile clasice nu se demodeaza niciodata si urasc anime-urile thriller.De la Ada am aflat de Bleach...un anime abolut genial care te poate invata despre foarte multe lucruri, cum ar fi prietenia,perseverenta,vointa de a nu renunta si despre multe alte lucruri de care ne lovim in viata.Alte anime-uri demne de uitat sunt naruto,dear boys,prince of tennis...si desigur sa nu uitam de anime-ul copilariei noastre...sailor moon(essa stie mai bine).Dar cum acesta este un blog al artei sa vorbesc putin si despre partea artistica.Ca si realizare,dupa cum am mai spus, cele japoneze sunt cele mai bune.Tot de partea artistica cred ca tine si coloana sonora cum a sesizat si Ada,iar lucrul cel mai important,dupa parerea mea este faptul ca,coloana sonora se sincronizeaza cu actiunea anime-ului din momentul respectiv.Acelasi lucru este transmis atat prin imagine cat si prin sunet in acelasi timp si cred ca acesta este unul dintre punctele importante care fac din anime o arta...pe langa desenele propriu-zise.

Adriana spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ph0.3niX spunea...

Hai sa dau si eu cu bata in balta(parca nu asta era expresia dar momentan am un lapsus:D): nu obisnuiesc sa ma uit la animeuri(in afara de unele de pe Jetix-dar alea nu pot fi considerate animeuri, nu?) dar de fiecare cand aud cuv. asta ma gandesc la SAILOR MOON -deci asta mi-a marcat copilaria si sunt sigura ca nu doar pe a mea. Totusi daca m-as uita acum din nou nu ar mai fi la fel...

Alex F spunea...

Animeurile - originea japoneza isi face simtita prezenta.Impresionant pentru mine mi se pare faptul ca aceste " desene " ca in fond pot intra in aceasta categorie , sunt foarte lungi , foarte complexe cu destine multiple, multiple personaje care iau pe rand rolul de personaj principal.Eu am ramas marcat ca si alti baieti presupun de Dragon ball Z si Naruto.Faptul ca sunt in japoneza chiar si pentru necunoscatorii de lb(ca mine ) nu a prezentat nici un obstacol deoarece ma captivase mult prea mult ca sa renunt.

bam-bam spunea...

Anime-urile, intr-adevar, au propriul lor univers, creat nu neaparat de producatori sau directori, ci de pustii, adolecentii, tinerii pasionati de anime-uri.
Pentru mine, farmecul lor consta in continuitatea povestirii de la un episod la altul, fara a se folosi cine stie ce artificii iesite sau nu din contextul seriei.
Ce-i frumos in legatura cu anime-urile... nu pot fi comparate cu altceva. Au un touch ce restul desenelor animate nu il pot imita sau pur si simplu nu inca.

Anonim spunea...

Anime-urile sunt o reflectie a culturii japoneze si a modului in care ei vad lumea.Desi la prima vedere nu pare,multe situatii sunt tipice gandirii lor.Eu nu sunt fan nici Naruto,nici Bleach dar nu pot sa neg succesul lor,insa daca ati cauta un pic mai mult ati putea gasi cateva anime-uri foarte interesante.Eu de exemplu am gasit Trinity Blood,un anime ft interesant despre o lume divizata in doua:vampiri si oameni.Pe langa povestea ft interesanta am fost placut surprins de utilizarea de catre vampiri a limbii romane.In orice caz,animeurile merita vazutem,indiferent de varsta sau preferinte

Anonim spunea...

M-am uitat si eu la clipuri si sa stii ca ai dreptate, chiar sunt interesante. Poate o sa ma uit si eu la episoade...candva. Mi-a placut foarte mult muzica, se potrivea perfect cu actiunea si poti sa o asculti si separat de desen, nu isi pierde farmecul:d
Eu cu animeurile n-am prea avut tangenta, singurele chestii la care m-am uitat mai demult au fost Sailor Moon(sailor pluto ftw:))) si inca un anime cu niste tipe care jucau volei. De la ultimul trebuie sa recunosc ca am prins obsesia pentru volei in perioada aceea.
Motive pentru care m-as uita...pai pentru faptul ca este in japoneza(nu imi place japoneza in mod special, ci pur si simplu este o alta limba, alta mentalitate), si pentru ca este inspirata din cultura lor.

Ph0.3niX spunea...

inca un anime cu niste tipe care jucau volei. Il stiu, il stiu. si eu ma uitam. Am uitat cum se numea dar stiu ca pe personajul principal o chema Mila. Doamne ce mi-a placut:X. Chiar am sa-l caut sa-l revad

exblonda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
exblonda spunea...

aa da Diana asa e. cand eram mica ma uitam la asemenea desene dar habar nu aveam ca se numesc animeuri , mi-au trebuit vreo 10 ani ca sa aflu asta, oricum era dragut serialul despre care zici u Diana, mai ales ca mie imi place voleiul:). dar oricum cele mai tari animeuri sunt au fost si vor ramane sailor moon:X

Adriana spunea...

si eu vazut anime-ul cu volei:X:X..pe tipa o chema mila aiohara parca...oricum stiu ca am plans parca odata cand echipa Japoniei(fetele din rolul principal erau japoneze)
a pierdut in fata dusmanei de moarte,echipa Rusiei de unde tin minte 2 membre:Slenina si Volinskaia...ce vremuri:X:X:X

Midnight-stranger spunea...

Pls vreau sa știu și eu care sunt desenele cu fetele astea de jucau volei, și mie mi au plăcut maxim și as vrea sa le pun copiilor mei, mi amintesc ca era Mila Aiohara(asa se promunta numele dar nunstiu cum se scrie corect și nu găsesc pe Google nimic) pls dacă stiti titular desenelui help